Pages

Mar 17, 2012

Halia ada Khasiat nyerr??





 




Namaste..!! haloo... 
Jumpa lagi kita di ari yang sama.. di tempat yang sama,
tapi di masa yang berlainan...
(^^,) yoo..sys n bro!!

Skunk nie tak tau nape mood nadia nak buat entry jerkkk...
tadi ingatkan nak stop sekejap..
nak rilex-rilex kan otak..renggang-renggan kan badan..
tapi dapat bertahan dalam sejam jerkkk..
(Huiyoooo...biaq betul)

Dalam duduk rilex-rilex tadi nadia terjumpa satu artikel..
hurmmm nampak macam menarik....
nadia pun punya la baca dan baca... tibe-tibe terbit satu idea nak share
dengan semua....tak salahkan...

artikel nie pun nadia jumpa dalam majalah...bukan nadia nak ciplak..
tapi saja nak share kan apa yang nadia baca..
mungkin kepada siapa-siapa yang tak tahu tu boleh la baca..
 dan kalau korang tahu..korang pun share-share la dengan nadia..

berkongsi pendapat tak slah kan...(^^,)

So korang tahu tak halia banyak khasiat nyerr?? siyes..nadia pun cuma tahu..sikit-sikit jerr..
seperti yang korang tahu la kan... kita selalu la jugak guna halia dalam masakan kita...
buat sup la dan macam-macam lagi.. TAPI!! di sebalik rupa paras halia nie banyak khasiat...

halia nie pun aderr nama glamour u... ngtkan kita jerr yang ade nama glamour...hehehehe
'Zingiber Officinate Ross' glamour tak nama nie... (oopsss...termerapu pulak nadia!!)

Ok la...kita straight to the point...

Contoh nyerr macam yang dalam kotak di bawah




Khasiat Halia Secara Ringkas
  • Membantu untuk menghadamkan makanan.
  • Melembutkan perut dengan kelembutan yang sederhana
  • Mengawal hati supaya tidak sejuk dan basah
  • Membuang angin yang terdapat dalam usus kecil dan besar.
  • Membuang kahak dan lendir yang melekat di bahagian halkum, jika halia itu di campurkan dengan sedikit gula yang diminum dengan air panas.
  • Menghilangkan kadar kesejukan yang terdapat dalam makanan dan buah-buahan atau sayuran apabila sudah dimakan atau diminum.






ini sahaja yang dapat nadia share kan...daa

lau nak sihat..leh lar ambil infomasi nie...


P/s : malam nie terasa nak melalut lagi panjang ar...(^^,)
 
Selamat Mencuba Khasiat Halia Nie!!



Dah baca Jangan Lupa LIKE yerr!!

1 comment:

sheena said...

hey nice one post.....this helped me alot to come out problem.!!
thanks alot.
2006 Mazda RX8 AC Compressor

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...